Home / Nieuws / Varia / Adil El Arbi en Bilall Fallah kunnen nog niet verklappen wie in hun crew zit
Bilall-Fallah-Adil-El-Arbi-Cinevox
Adil Bilall

Adil El Arbi en Bilall Fallah kunnen nog niet verklappen wie in hun crew zit

Slashfilm.com meldt dat Benoît Debie achter de camera zal staan bij de opnamen van ‘Bad Boys For Life’ ofte ‘Bad Boys 3’, de film die Adil El Arbi en Bilall Fallah binnenkort gaan regisseren in Amerika. Het staat ook te lezen op imdb.  En er zijn nog wel meer sites op het internet die dat opvallende nieuws overnemen. Want Benoît Debie is natuurlijk niet de eerste de beste. Alleen klopt het niet, volgens Bilall Fallah. Hij meldde ons in een berichtje dat hij en Adil nog nooit contact gehad hebben met Benoît Debie. Hij zegt dat er nog geen namen kunnen verklapt worden zolang niet alle handtekeningen zijn gezet, maar voegt er aan toe dat ze aan het uitzoeken zijn of ze Robrecht kunnen meenemen. 

Benoît Debie gekoppeld aan Adil en Bilall, het is natuurlijk groot nieuws. Al klopt het dus niet, volgens Bilall Fallah. De Belgische cameraman/DOP zorgde onlangs nog voor de beelden van ‘Apeshit’, de nieuwe clip van Beyonce en Jay-Z, en ook de langverwachte eerste Amerikaanse film van Jacques Audiard, ‘The Sisters Brothers’ doet het met beelden van de Belgische cameraman die in het verleden met Gaspard Noé, Harmony Korine en Wim Wenders werkte en onder meer voor Rihanna en John Legend opmerkelijke clips draaide.

Robrecht Heyvaert met Nabil Ben Yadir op de set van ‘Dode Hoek’ (foto KVdm – Cinevox)

Maar ook Robrecht Heyvaert is een geweldig talent. Nog piepjong en al jaren de man waarop Adil en Bilall vertrouwen voor hun kleurrijke, swingende en schitterende beelden. Hij draaide hun kortfilm ‘Broeders’ en vervolgens hun eerste tv-serie ‘Bergica’ en al hun langspelers: ‘Image’, ‘Black’ en ‘Patser’. Ook voor de eerste episode van ‘Snowfall’, de tv-serie waarvan ze enkele afleveringen draaiden in Amerika, deden ze een beroep op hun vaste beeldenman. En daarnaast stond Heyvaert ook achter de camera van ‘D’Ardennen’, ‘Dode Hoek’ en ‘Everybody Happy’ en draaide hij inmiddels ook de Amerikaans-Franse film ‘Revenge’ waarin ook Kevin Janssens te zien was.

Vraag is of de Amerikanen plaats voor hem willen maken. In heel veel Amerikaanse staten zwaaien de filmvakbonden de plak op de Amerikaanse sets. Wie geen lid is van de unions komt vaak niet aan de bak op een set. Al moet daar voor een machtige producer als Jerry Bruckheimer snel een mouw aan te passen vallen. Maar zo’n producent heeft natuurlijk ook zijn eigen agenda. Benieuwd in welke mate Adil en Bilall van hem en Sony de vrijheid krijgen om te bepalen hoe hun ploeg eruit ziet.

Een andere naam die op imdb vermeld staat op de crewlist is die van Stijn Verhoeven, de art-director en productie-designer met wie Adil en Bilall eerder werkten voor bij ‘Image’, ‘Black’ en ‘Patser’.  Projectcasting.com geeft ook zijn naam weer, net als omegaunderground.com. Maar ook die naam wil en/of kan Bilall niet bevestigen. Het blijft dus spannend afwachten of ze zich in Amerika kunnen omringen met bepaalde van de medewerkers die er van in hun beginjaren bij waren.

Ter vergelijking: Felix Van Groeningen is erin geslaagd om voor zijn Hollywoodfilm ‘Beautiful Boy’ zijn vaste cameraman Ruben Impens en zijn monteur Nico Leunen mee te nemen.  En enkele jaren geleden slaagde ook Michael Roskam  erin om voor de opnamen van ‘The Drop’ zijn vaste cameraman Nicolas Karakatsanis mee te nemen.  Zijn componist Raf Keunen zou aanvankelijk de muziek schrijven, maar zijn score werd uiteindelijk nog vervangen door de muziek van Marco Beltrami.

 

Zie ook :

The Carters doen het met Benoît Debie en Sidi Larbi Cherkaou

Bekijk ook

‘War of the Worlds’ van De Wereldvrede, in regie van Gilles Coulier, beleeft wereldpremière op Filmfest Gent op maandag 14 oktober in aanwezigheid van topcast op de rode loper.

Filmfestival van Gent maakt zich klaar voor de feestelijke wereldpremière van de internationale reeks War Of …