Natali Broods over haar Masterselectie!

Natali Broods heeft al heel wat titels op haar palmares staan en mag daar nu ook Master van Filmfestival Oostende aan toevoegen. Broods neemt fier deze rol op tijdens de vijftiende editie van het filmfestival en zet ‘Family Dynamics’ centraal.

Actrice Natali Broods zoomt met haar thema ‘Family Dynamics’ in op families en de (vaak onzichtbare) dynamieken tussen gezinsleden en de kwetsbaarheid van de onderlinge relaties wanneer deze door intern of externe conflicten onder druk komen te staan:

Het evenwicht en de relatie tussen de verschillende leden van een gezin of familie is vaak broos. Geheimen, verlies, de komst van nieuwe personen… Het zijn maar enkele voorbeelden die de structuur en de dynamieken in de war kunnen brengen. Vaak is het een levenslange oefening om te ontdekken hoe je moet omgaan met de eigen verlangens, laat staan de verlangens van anderen. Jarenlang samenleven met anderen is dan ook geen evidentie.

Het gezin kan hier worden gezien als een microkosmos, een weerspiegeling als het ware, van wat er in onze bredere samenleving speelt. De onderlinge verhoudingen zijn een onuitputtelijke bron van inspiratie voor veel makers.

Masterselectie

Haar Masterselectie bevat tien films, die met een lach en een traan, een inkijk bieden in de menselijke psyche. Eerder werden de volgende films al aangekondigd: Festen (1998) van Thomas Vinterberg, Queen of Hearts (2019) van May el-Toukhy, Melancholia (2011) van Lars von Trier en A Woman Under the Influence (1974) van John Cassavetes. Deze films werden vorige week nog aangekondigd en vervolledigen de masterselectie: The Killing of a Sacred Deer (2017) van Yorgos Lanthimos, Funny Games (1997) van Michael Haneke, Toni Erdmann (2016) van Maren Ade, Home (2016) van Fien Troch, Murina (2021) van Antoneta Alamat Kusijanović en The Nest (2020) van Sean Durkin.

Meer info over de film en tickets voor de vertoningen vind je hier.

Check Also

Luc Vrydaghs over ‘Thank God For The Gift’!

In zijn documentairefilm ‘Thank God For The Gift’ gunt Luc Vrydaghs ons via een geweldige …