The Best of Dorien B. in de prijzen op filmfestival in New York!

Kim Snauwaert en Jelle De Beul

Breakthrough Achievement in Filmmaking Award voor The best of Dorien B. & Special Jury Mention for Acting Performance voor Kim Snauwaert.

Vanavond kreeg de Belgische film The Best of Dorien B. op het Hamptons International Film Festival, in de buurt van New York, de Breakthrough Achievement in Filmmaking Award en Kim Snauwaert de Special Jury Mention for Acting Performance.  De film werd vertoond op het 27ste filmfestival en werd ontzettend goed onthaald.

Scott Feinberg van The Hollywood Reporter zat in de jury en schreef op Twitter nog het volgende: “The Belgian film The Best of Doren B. is terrific – smart, funny and moving. It reminds me of – and could have been titled – Marriage story. And would have been a worthy Oscar entry. PS: its outstanding leading lady, Kim Snauwaert, looks so much like Brie Larson’.  Verder zat Dori Begley, de president van Magnolia PICTURES en Peter Hedges auteur en scenarist van What’s Eating Gilbert Grape en About a Boy eveneens in de jury.

Deze prijzen zijn belangrijk voor de verdere carrière van de film, die haar Belgische release op 11 september kende en openingsfilm was op Filmfestival Oostende. Ondertussen legde ondertussen al een indrukwekkende internationale carrière af met meer dan 15 internationale festival selecties!

Dorien B. heeft alles om gelukkig te zijn: een succesvolle man, twee schattige kinderen en een dierenartsenpraktijk vol kleine huisdieren. Maar wanneer ze haar ouders betrapt op jarenlang overspel en haar man wel erg close blijkt te zijn met een collega, begint ze te twijfelen. Een telefoontje met slecht nieuws is de druppel. Ze voelt zich verloren, kan bij niemand terecht. Dorien evalueert haar leven, is dit het dan?

THE BEST OF DORIEN B. kwam tot stand met de steun van het Vlaams Audiovisueel Fonds (VAF), Eurimages , het Nederlands Filmfonds & the Netherlands Filmproduction Incentive,  Creative Europe – Media, de Belgische Tax Shelter, Casa Kafka Pictures, het Stadsmarketingfonds van de Stad Gent en Telenet.

 

Check Also

“Probleemtiener” van de film ‘Skunk’ vraagt om aandacht voor jeugdhulp!

Productiehuis CZAR en het creatief bureau mortierbrigade lanceren een campagne om aandacht te vragen voor …